Cel Rogent: Tallers d’Educació Ambiental

CEL ROGENT és una entitat que s’encarrega de difondre l’educació ambiental a tots els nivells: adults i petits, amb una especial dedicació al món infantil i juvenil. Entre els seus objectius hi ha:

  • Organitzar qualsevol activitat que permeti aquesta divulgació de l’educació ambiental: cursets, conferències, projeccions audio-visuals, itineraris de natura, colònies de natura, estudis científics i recerques, etc.
  • Confeccionar i editar material escrit, audiovisual, informàtic, multimèdia, etc. que pugui completar d’alguna manera aquestes activitats: llibres, guions, gravacions, col·leccions de diapositives, muntatges audiovisuals, vídeos, revistes, etc.
  • Realitzar estudis de tipus ambiental a petició d’organismes públics o privats, així com gestionar espais naturals.
  • Col·laborar amb organismes públics i privats en la difusió del coneixement de la natura i en la presa de consciència davant la degradació del medi ambient.
  • Potenciar i col·laborar en la protecció dels espais naturals, rurals o urbans, que es creguin adequats a resultes dels estudis realitzats amb anterioritat, així com portar la seva gestió si aquest és el desig dels propietaris legals.

Pel curs 2008-2009 proposa les següents activitats:

“Els nostres tallers d’educació ambiental es proposen experimentar, en un curt espai de temps (1 a 2 hores), temes ambientals des del punt de vista pràctic. Es tracta d’una intervenció puntual i divertida, a vegades en forma de joc, que porta un missatge educatiu molt important. El professor de Cel Rogent es desplaça amb el material necessari al lloc on es desenvoluparà el taller: Una aula, un laboratori o el pati de l’escola. Cada taller s’acompanya d’una guia didàctica, per ajudar-vos a integrar l’activitat en la vostra programació de curs”.

http://www.celrogent.com/indexx.html

ITINRARI

TIPUS

NIVELL

GOTA A GOTA

Joc col·lectiu

Educació Infantil

Aprendre a entendre la importància de l’aigua per a la vida i l’important paper que tenim com a usuaris d’aquesta aigua

ELS SONS DE LA CIUTAT

Joc col·lectiu

Educaió Infantil

Descobrir els sons que podem trobar en el nostre entorn urbà, diferenciant els sons agradables i desagradables. Una divertida introducció per als més petits al concepte de contaminació acúistica

FEM MOTLLES

Activitat manual i plàstica

E.Infantil (P5)

Cicle Inicial Primària

Aprendre a elaborar motlles de petjades en escaiola, i conèixer alhora alguns dels animals que viuen als nostres boscos.

LA BOSSA DE LA BROSSA

Joc col·lectiu

E.Infantil (P5)

Cicle Inicial Primària

Aprendre els fonaments de la recollida selectiva de brossa domèstica, diferenciar els contenidors i els materials que cal dipositar-hi

OMPLIR EL PAP

Observacions i activitat manual

Cicle Inicial Primària.

Aprendre a conèixer els ocells més habituals que poden ser vistos al pati de l’escola i construir menjadores per a la seva alimentació hivernal

QUI S’AMAGA AL PATI?

Observacions a l’interior i a l’exterior

Cicle Inicial Primària.

Conèixer i observar els invertebrats més habituals que podem trobar al pati de l’escola, diferenciant-los en els grans grups zoològics

QUIN EMBOLIC!

Observacions i activitat manual

Cicle Inicial Primària.

Actualment tot va embolicat i els envasos comencen a ser un problema greu. Parlem d’aquest tema, i acabarem fent un objecte reutilitzant aquests envasos

D’ON SURT L’OLI?

Experimentació senzilla

Cicle Inicial i Mitjà de Primària.

Mitjançant senzills experiments, entendrem el procés de fabricació de l’oli. Taller especialment indicat per preparar la sortida L’oli i l’olivera.

ANEM A COMPRAR!

Joc col·lectiu

Cicle Mitjà Primària (4rt).

Cicle Superior Primària (5è).

Aprendre a realitzar una compra tenint en compte tot un conjunt de conceptes ecològics, des de com ens arriba envasat fins al que cal fer-ne un cop consumit (residus)

NO PERDEM EL NORD!

Experimentació i activitat a l’exterior.

Cicle Mitjà Primària (4rt).

Cicle Superior Primària (5è).

Aprendre els fonaments experimentals de la brúixola i saber utilitzar-la per a orientar-nos i moure’ns pel camp

RECICLEM PAPER!

Activitat manual i plàstica

Cicle Mitjà i Superior Primària.


ESO.

Ús i fabricació del paper. Aprendre a realitzar el procés del reciclatge del paper de forma artesanal. Gestió adequada del paper en la nostra vida quotidiana

APAGA EL LLUM!

Joc col·lectiu

Cicle Mitjà I Superior Primària

Conceptes bàsics d’energies renovables i no renovables. La importància de l’ús correcte i l’estalvi d’energia a casa nostra

ESCURA AMB CURA

Joc col·lectiu

Cicle Superior Primària.

Comprendre el funcionament a la natura del compostatge de la matèria orgànica mitjançant un joc que ens introduirà de forma fàcil en aquest món complex

RESPIREN O TREBALLEN?

Experimentació de laboratori

Cicle Superior Primària.


ESO

Comprendre el funcionament del procés de la fotosíntesi i de la respiració de les plantes, i el paper de les plantes com a pont entre el món orgànic i inorgànic

LLENÇAR LA BROSSA?

Activitat a la classe

Cicle Superior Primària.

ESO

Aprendre a diferenciar correctament els diferents tipus de residus que componen una bossa de brossa real aportada pels alumnes i la seva correcta gestió

PLUJA O VENT?

Experimentacions i activitat manual

Cicle Superior Primària.

ESO

Aprendre a conèixer els principals fenòmens meteorològics i saber la forma de poder-los mesurar, construint aparells casolans a partir de materials de rebuig

JO DEPURO, TU DEPURES

Experimentació senzilla

Cicle Superior Primària.

ESO (1r cicle)

Conèixer el funcionament d’una depuradora de tipus industrial mitjançant una simulació feta a l’aula

L’AIGUA, QUIN PROBLEMA!

Joc col·lectiu

Cicle Superior Primària.


ESO

Examinar i resoldre problemes ambientals que es generen al voltant de l’ús de l’aigua per una comunitat

ENDOLLA’T AL SOL

Experimentació de laboratori

Cicle Superior Primària.


ESO

Conèixer els principals comportaments de la llum, i les diferents utilitzacions que pot tenir l’energia solar i els beneficis que se’n poden obtenir.

L’AGENDA AMBIENTAL

Activitat a la classe

Cicle Superior Primària.


ESO

Entendre el concepte d’Agenda 21 local i aprendre a participar en l’elaboració d’una agenda ambiental de la nostra població


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s